07 септември 2010

Кюфтета фрикасе

Тази рецепта съм я научила от майка ми, която беше много добра кулинарка! По същият начин може да се приготви и с пиле.
 


Необходими продукти:

700г кайма
 1кч ориз
 1 глава лук
1 морков
 4-5сл брашно
 3-4сл олио
 1 чч /250мл прясно мляко или кисело
 2 жълтъка
 сока от 1 малък лимон
 щипка чубрица
 10 зърна чер пипер
 1 дафинов лист
 сол

Начин на приготвяне:
От каймата, сварения ориз и чубрицата се приготвят кюфтенца/на мен ми излязоха 17 броя/, които се сваряват заедно с лука, моркова, черния пипер и дафиновия лист. Кюфтенцата се изваждат, а бульона се прецежда.

Приготвяне на сос Фрикасе:
В друга тенджера брашното се запържва с олиото и се разрежда с бульона, като се налива на части. Сосът се бърка постоянно, за да стане гладък. Към него се прибавят разбитите жълтъци, млякото и лимоновия сок. След като заври се сваля от котлона и в него се пускат кюфтенцата.

Добавям една идея за улеснение:
Соса може да се приготви и в млековарка - уред с двойно дъно, в който аз освен че сварявам прясното мляко, а си правя и кремчетата.
Начина на правене в млековарката е същия - слагам я на котлона малко да се загрее, наливам олио и сипвам брашното като бъркам, разреждам с бульон и добавям яйчно-млечната смес. Всъщност не се запържва и това е разликата. Продължавам да бъркам от време на време, а мляковарката си свири ли свири....Щом се сгъсти соса е готов.


При копиране на материали от блога, моля посочвайте източник!

Няма коментари:

Публикуване на коментар