09 февруари 2013

Кифлички без мая

Не си падам много по месенето, но понякога се престрашавам да се пробвам и в това. Предимно използвам по-малки количества на продуктите, че ако разваля произведението, да не е голям неуспеха :)))))) Въпреки това, за миналият Великден си омесих два козунака и станаха много добри, та съм се амбицирала и за този да си направя домашни :)
Ето и моите кифлички, които се приготвят бързо, стига да сте си набавили продуктите за тях, а не като мен да бягам до магазина цели два пъти /добре че е в блока ни :-Р /. Получават се 16 броя със средна дължина 8-10см.


300гр брашно
8сл кисело мляко
2 яйца, като 1 жълтък се отделя за намазване
1сл захар
щипка сол
2сл олио
1чл сода бикарбонат
за пълнежа по избор - конфитюр, течен шоколад, орехи, сирене....


Замесете тесто /може да добавите още брашно за да замесите добре/, разделете го на две топки и оставете десетина минути да почине. Всяка топка разточете на кръг с дебелина 3-4мм и нарежете на 8 триъгълни парчета /като торта/. 


На всяко парче откъм широката му страна, сложете малко конфитюр или сирене и завийте като върха остане отдолу /за да не се разтвори при печене кифличката/.


Подредете ги в тава върху пекарска хартия или ако нямате я намаслете и поръсете с брашно. Намажете ги със жълтък, смесен с малко олио. Солените поръсете със сусам, а сладките - с кристална захар.


 Печете ги в загрята на 160-180С фурна  25-30 минути до зачервяване. Моите ги попрепекох и станаха с коричка, но въпреки това се изядоха бързо :))) При поправка ще добавя и нови "непрепечни" снимки!




При копиране на материали от блога, моля посочвайте източник!

9 коментара:

  1. Не съм правила кифлички от содено тесто.Препеченките ми харесват.
    Поздрави, Маги и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И на мен ни харесват препечени с коричка Вили, само дето не са фотогенични толкова :)

      И на теб спокойна вечер!

      Изтриване
  2. Ааа много са си фотогенични даже! Толкова изкусителни кифлички и то без мая! Поздрави, Маги!

    ОтговорИзтриване
  3. супер са тези кифлички... мисля да ги пробвам и аз..

    ОтговорИзтриване
  4. Ех че ме зарадвахте с вашите коментари :) Дано ви харесат и на вкус, да пишете мнението си после!

    Поздрави и хубава неделя :)))

    ОтговорИзтриване
  5. Правя и аз такива. Не са така пухкави, като тези с мая, но са много вкусни. А това е важното!
    Радвам се че качи рецептата, за да се подсетя за тях! :)
    Прегръдки и хубава неделна вечер, Маги!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не бухват толкова, но на вкус не им отстъпват :) Благодаря Ина, поздрави от мен!

      Изтриване
  6. Уникални са кифличките. Досега никога не са ми се получавали такива тестени вкусотии, но тези станаха и ги ометохме за минути с детенцето ми. Днес даже реших пак да направя и сега чакаме първата порция, за да и се насладим. :) Браво за блога, много хубави и най-важното лесно обяснени рецепти. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря Галя, това наистина е лесна рецепта и мога да кажа не е претенциозна! Старая се да обяснявам разбираемо и с уточнения според опита ми! Правите ме много щастлива с такива коментари!
      Сърдечно благодаря, пожелавам ти прекрасна неделя :)

      Изтриване