18 декември 2011

Печен шаран във фурна

Малко след никулденско време е, но ще ви предложа рецепта за шаран. Реших да го опека, вместо да пържа /както по принцип постъпвам с тази риба/, защото последните ми попадения бяха много тлъсти и въобще не ми допаднаха. Голяма вкусотия стана, а и как му подхожда чаша бяло вино :)))))


За приготвянето на 1 шаран са необходими още глава кромид лук, лимон, сол и олио.
Рибата се изчиства, главата и опашката се отделят /идеални за чорбичка :))) /, измива се и се посолява. 


В коремната кухина се слагат нарязания на шайби лук и 2 кръгчета лимон /без кората, защото горчи/, и се поръсва с 1чл олио. 


Слага се върху намаслен лист алуминиево фолио и се завива добре, за да не изтекат соковете. 




"Пакетчето" се слага в тава, която се поставя на средната скара в загрята умерена фурна /вие си знаете на колко градуса вашата фурна пече с  умерена температура :))) /. 


Пече се 40 минути, след това фолиото се разтваря и шарана се дозапича за още 10.


Ако няма да се консумира веднага, отново се загъва с фолиото, за да остане топла. 

Не сложих никакви  други подправки, и вкусът си е превъзходен, но вие може да си добавите млян чер пипер или други. За гарнитура може да задушите зеленчуци :)))))


При копиране на материали от блога, моля посочвайте източник!

14 коментара:

  1. МММ..обичам шаранче във всички вариации на приготвяне.
    Твоята е станала прекрасна.
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Все се каня да изпека шаран и още не съм пробвала.След твоята идея мисля да пробвам.Изглежда апетитно!
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. И аз досега не бях пекла шаран, но няма да сбъркате ако така го приготвите :) Само кожата на рибата остана по фолиото, въпреки че го бях намаслила, но тя и без това не се яде :))) Благодаря ви, хубава седмица и на вас!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кой каза че на шарана кожата не се яде, то тя е най-вкусната!!!
      Рецептата обаче е страхотна, единствено ме хвана яд за кожичката, и не мога да я смъкна от фолиото... моя мъж го прави печен на лозови клечки и така се запазва цялата, другия път ще пробвам да сложа лозови клечки на фолиото за да се облажим и с кожичка!

      Изтриване
    2. Интересен ми се струва метода за печене върху лозови пръчки, може ли да споделите?

      Изтриване
  4. Хубав блог Маги! :) Харесва ми, надявам се да сме си от полза .. :)

    ОтговорИзтриване
  5. Carre Restaurant & Pizza, благодаря :)))

    ОтговорИзтриване
  6. ЧЕСТИТА КОЛЕДА!
    ЗДРАВЕ ,КЪСМЕТ И УСМИВКИ!

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря ти Зиче, да ти е честита Коледата и на теб и твоето семейство! Да сте живи и здрави и мноооооого щастливи!

    ОтговорИзтриване
  8. Анонимен6/1/12 10:28

    и аз ще пробвам днес изглежда много добре

    ОтговорИзтриване
  9. Анонимен6/12/12 18:04

    Честит Никулден!Тъкмо ще изключвам фурната с шаранчето.Вярвам,че ще е много вкусно!Поздрави,Мария!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нашето шаранче се оказа много тлъсто и стана по-мазничко, но компенсирахме с винце :)))
      Поздрави, Маги

      Изтриване
  10. Това по ми прилича на шаран във фолио

    ОтговорИзтриване
  11. Наистина се приготвя във фолио, но после се разтваря и пече без него, така рибата не става суха.

    ОтговорИзтриване