25 юли 2014

Печена скумрия


За мен тази вид риба е най-вкусна печена, и то на скара с дървени въглища /барбекю/, но няма да я откажа и ако е приготвена на електрическа :)))) Иначе мързеливият и вариант е във фурната. В крайна сметка, където и да я пека, подготовката и е една и съща!

Почиствам скумрията от вътрешностите, главата, опашката  и перките. Разделям на две надлъжни парчета, хубаво измивам и отстранявам черната ципа /за да не горчи/. Посолявам, поръсвам със соев сос, малко лимонов сок /по желание може да се добави млян чер пипер/. Хубаво е да се остави на хладно за час-два, за да се овкуси.

Непосредствено преди приготвянето поръсвам рибата с олио и пека на загрята скара.


И след това никак няма да е зле да си опечете на жарата и салатата/гарнитурата ;)


Когато я готвя във фурната, подреждам парчетата в намаслена тава, слагам около тях няколко цели скилидки чесън, листо дафинов лист и наливам вода, да покрие рибата на 2/3 части.


Поръсвам с малко олио и пека на средната скара, докато получи кафеникав цвят.


Сервирам с картофена салата и зеленчуци :)



При копиране на материали от блога, моля посочвайте източник!

2 коментара:

  1. Ако знаеш откога не съм хапвала скумрийка и добре, че ме подсети за тази вкусна рибка. И аз най-я уважавам печена. Много ми харесва варианта при теб, а снимките с барбекюто са силно примамливи:) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Винаги при възможност я приготвям на барбекюто, съобразявам се с времето :) Аромата на скара прави вкуса на рибата така уникален :))))
      Благодаря ти Кате, пожелавам ту хубава и слънчева седмица :)))

      Изтриване