29 ноември 2014

Пъстърва на фурна

До скоро предпочитах да си приготвям риби като скумрия, шаран, толстолоб или бели риби като хек например, но напоследък започнах да разнообразявам и с други видове. Убедих се, че когато се пече или пържи рибата, не са и необходими много подправки. Всяка си има специфичен вкус и аромат, нужно е само да се подсили леко.  Пъстървата например, е много полезна риба, защото също като сьомгата има високо съдържание на Омега-3 мастни киселини. Предпочитам я печена, но съм я хапвала и пържена. 
А ето как сготвих тази вкусна и полезна рибка :-)



3 пъстърви – около 700-800гр. /моите са сьомгови/

Марината:
4сл зехтин/олио
сока на ¼ лимон
¼ чл чесън на гранули
млян чер пипер на вкус


Рибата почистете от вътрешностите, измийте  добре и се посолете от всички страни /в близкия ни магазин я предлагат почистена :) /.
Смесете продуктите за марината, разнесете я добре върху пъстървите. Ако разполагате с време до вечерята, оставете да се овкуси за повече време. А ако нямате - сгответе веднага, само добавете около 100мл вода /колкото да покрие дъното на тавата.


Подредете върху рибите тънки резени лимон. Печете на 200С докато се зачерви, приблизително 30-40 минути.

Сервирайте със салата от прясно зеле, задушени броколи, или друго по ваш вкус. 

Снимка на порция нямам, защото не ми дадода възможност да направя  лакомниците в къщи :)))))


При копиране на материали от блога, моля посочвайте източник!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...