03 април 2012

Панирана коприва

Вече съм на пролетна вълна, слънцето напече, стопли се :))) Времето е чудесно да се поразходим из природата или любимото село, и да си наберем коприва! След изтощителната дълга зима, се нуждаем от презареждане, и с какво по-подходящо от млада зеленийка :)))))


А как може да си приготвите това вкусно мезенце за биричка? Ето как:

Измивате набраните връхчета от млада коприва /около 300гр бяха моите/ 


и бланширате за 3-5 минути - те са крехки и не е необходимо повече време. 
 Отцеждате, практично е в гевгир :) 


Приготвяте си панировката - разбивате 2 яйца в купа, слагате подправки: 1кл. чубрица, 2сл. сух джоджен, сол и млян чер пипер по вкус. Добавяте 3-4сл бира и 4-5сл брашно. Разбърквате много хубаво, за да се получи гладка смес като за кекс.


 После в нея потапяте стръкчетата коприва и изпържвате до златисто от двете страни в сгорещено олио. Може да сложите копривата в сместа и да си гребвате с лъжица от нея, после отново поставяте внимателно да се пържи в олиото.


Задължително отцедете върху кухненска ролка, за да не ви останат мазни и тежки получените хапки.



И остава да си отворите една студена бира, а аз мога да ви кажа Наздраве :))))




При копиране на материали от блога, моля посочвайте източник!

15 коментара:

  1. МАГИ ,страхотна рецепта така да обичам зеленийки .Утре ще ходя да бера коприва няма да се размине ...зариби ме:)))
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  2. Леле, Маги, отивам да бера коприва!!! Страхотно ястие, благодаря ти!!!!!!!!!

    ОтговорИзтриване
  3. Наздраве ,Маги :) ! Рецептата ти е чудесна и мноооого вкусна !
    Хубав следобед и поздрав на Търново !

    ОтговорИзтриване
  4. Маги ,чудесно пролетно ястие!Много ми хареса идеята,благодаря!
    Желая ти хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. Маги, не само за биричка, бих си го хапвала и на обед и на вечеря това зеленото;)
    Прекрасна е тази коприва!

    ОтговорИзтриване
  6. Маги, чудесно си я направила. Много обичам зеленийки, но да има кой да ми набере и донесе... Сега ми липсва онзи изчервяващ се имотикон, макар че никога не се изчервявам... ;))))) И щом си казала наздраве... Наздраве и на теб, Маги!

    Прегръдки и един прекрасен ден утре!

    ОтговорИзтриване
  7. Ауу много обичам панирана коприва! Баба все ни прави на село, пък хич не ми е минало през ум да си направя в къщи! Дано намеря коприва, че да си спретна за вечеря ;) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Хей, Маги, представям си аромата на коприва от твоята кухня! Много обичам коприва, ще пробвам рецептата ти :)

    ОтговорИзтриване
  9. Изпревари ме с панираната коприва!:) От първата набрана коприва направих каша и кюфтета, но тези примамливи снимки определено ме предизвикват следващата коприва да е панирана!

    ОтговорИзтриване
  10. С бира не знам,но със сос от кисело мляко мога да унищожа много от тази копривена прелест,която си приготвила,Маги!Разкошна е!
    Хубав петък пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  11. Момичета, много ме радвате с тези коментари!
    Вчера отново правих панирана коприва - бяха ми донесли една пълна торба :))))) И понеже ми останаха и за днес, ще приготвя млечно сосче, както Еликсир ме подсети :-)

    Хубави празници мили приятелки!

    ОтговорИзтриване
  12. Обожавам панирана коприва! Подсещаш ме да си направя! Прекрасна е станала твоята!

    ОтговорИзтриване
  13. Траянче, дано ти е допаднала моят начин на приготвяне :)

    Хубава седмица ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  14. Маги,тези дни ще я направя по твоята рецепта-много ми харесва, а и има коприва...
    Хубав ден-благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за доверието Живе, само да знаеш че както бързо и лесно се прави, така и свършва :)))

      Хубав слънчев пролетен ден ти пожелавам :)

      Изтриване