20 април 2011

Сочен шоколадов сладкиш

Отново съчинено според наличните продукти в къщи :))) Водата може да се замени с прясно мляко, че и някое яйце да се добави няма да е лошо, но на мен ми се получи и без тях. 



Продукти:

За блата
2чч брашно, 2сл какао, 1чч захар, 1/2чч подсладено кафе, 1/2чч вода, 1/2чч олио
1 бакпулвер, 1 ванилия

За захарния сироп
1чч вода, 1/2чч захар се варят за около 5 минути

За глазурата
200гр шоколад/или ковертюр/, 2-3сл олио, 1чч рязани орехи




В голяма купа се смесват сухите съставки, към тях на тънка струя се добавят предварително смесените течни.



Всичко се разбърква с лъжица и се изсипва в намаслена и набрашнена тава с диаметър 24 см. 



Изпича се в загрята фурна на 180С за около 20 минути. След като се охлади се сиропира с топлия захарен сироп.



 
Сладкиша се охлажда отново и се намазва с глазурата /за да не стане твърда може да се добави прясно мляко или течна сметана/. Престоява поне час-два на студено преди консумиране.






При копиране на материали от блога, моля посочвайте източник!

11 коментара:

  1. Мммм,Маги,супер сладкиш!Едно парченце и за мен може ли :))?!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти, и заповядай :)))) На външен вид не е красив, но на вкус е чуден /как само се похвалих...../!

    ОтговорИзтриване
  3. Маги, мила, брат ми ме е записал, че ще правя сладкиш за дестката градина. Ще се продават парчета на базара за Празника на черешовия цвят, с благотворителна цел. Този сладкиш тук ми харесва. Как да го направя с мляко и яйца? Дай съвет, моля те. Или предложи нещо от другите ти творения, аз не съм много по сладкишите, страхувам се да не го проваля. Ще съм ти благодарна за съвет.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Рали, млякото може да използваш вместо водата, просто е необходима течност. Яйце/а може да разбиеш със захарта до побеляване, после добавяш олиото, млякото, кафето, и накрая останалите сухи съставки за блата. Разбъркваш и печеш :)
      За глазурата - ти си майсторка и няма да ти обяснявам :) Но да ти кажа че прилича на вафлите Морени, и в къщи му викат Сладкиш Морени :)))Орехите може да замениш с други ядки.
      Успех и благодаря за гласуваното доверие :)

      Изтриване
  4. Вместо кафе сложиш 3 яйца, а водата замених с мляко. Пече се в момента. Мисля като е готов да го направя като Сладкиш Чудо (защото и на него отдавна му се каня)- да отрежа горната част и да я смеся с шоколад, но долната част да я сиропирам както си е тук в рецептата. Ще докладвам, какви съм ги свършила :) Благодаря ти, Маги, за бързия отзив :*

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Рали, чудесна комбинация си измислила, как се получи на вкус? И вида му искам да видя, ако може да сложиш снимка във Фен страницата на блога във Фейсбук :)))

      Изтриване
    2. Едва сега намирам време да ти разкажа. Слакишът стана много, много вкусен! Никъде не съм качила снимки, защото на външен вид е досущ като сладкиш Чудо :))))))))))) Ще кача сега във фейсбук, за там не бях се сетила. Между другото - на въпросния благотворителен базар сладкишът се е продал първи, от общо близо 30 нормални и плодови сладкиши. Благодаря ти за рецептите :*

      Изтриване
    3. Рали, снимките ти са прекрасни, сладкиша изглежда чудесно! Радвам се че така добре и бързо се продал сладкиша! И аз ти благодаря за доверието към моите рецепти!!!

      Поздрави, Маги

      Изтриване
  5. Сладкишът стана чуден. :) Благодаря за рецептата. Направих го с прясно мляко и 1 яйце, а глазурата- с течна сметана. Изкушение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, много се радвам, че ти е допаднала рецептата! Ако имаш време може да качиш снимки във Фен страницата на блога във Фейсбук :)

      Хубава вечер :)

      Изтриване
  6. Анонимен25/9/16 20:48

    Днес го направих и току що го опитахме.Страхотен е!

    ОтговорИзтриване